Sunday 10 July 2011

perabut oh perabut 1

hari ini kami memburu perabot di salah satu program pesta perabot di bandar ini. kali ini saya dan suami mengangkut semua anak2 kami.

bila bawak anak2 memang laa ada pron dan konsnya.... yang sulung kata lapar, nombor dua pun ikut lapar. nombor tiga nak shi-shi, nombor empat nak uk-uk....aduhai.... bibik pulak tak ikut serta... payah-payah... 

berbalik kepada soal perabot..sebenarnya perabot yang ada kat pesta-pesta (home fair, home deco, homedec dll) ni sama sahaja. sebab, syarikat yang menyertaonya pun sama. kalau nak cari perabot berjenama mahal kat fair ni, memang takde laa.. yang ada pun cuma home life je. sesekali ada lorenzo.
tapi suami saya ni bukan orang yang gile jenama. saya pulak... hehehe... perempuan memang suka berlebih-lebih kan? namun, memandangkan suami merupakan sponsor besar untuk rumah baru kami, saya akur dengan segala keputusannya. walaupun rancangan asal, kami berminat dengan sofa kulit yang harganya lebih 10k, namun hari ini saya akur dengan sofa kulit yang tidak berjenama hebat pilihan suami. 

hasil kebijaksanaan suami memujuk penjual itu, kami mendapat set sofa kulit gaya moden tetapi dibuat khusus untuk kami mengikut saiz yang kami kehendaki. kenapa begitu...? sebab saya tidak suka akan saiz asal sofa itu yang lebih kecil dan sempit. namun kesungguhan penjual itu meyakinkan kami bahawa dia boleh membuat set baru dengan ukuran yang kami minta, maka akhirnya suami saya cair juga dengan pujukan penjual lelaki berbangsa cina bermata coklat itu.
nampaknya kerusi klasik ala inggeris yang saya idamkan terpaksa laa dipendamkan dahulu.... mungkin ada hikmahnya.. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment