Tuesday 5 July 2011

Aqil Nur Iman

anak sulung saya baru berumur 8 tahun 2 bulan. bersekolah di sebuah sekolah berprestasi tinggi tidah menjamin prestasi akademik Aqil juga tinggi. pening kepala saya bila keputusan peperiksaan pertengahan tahun menunjukkan digit2 yang tidak memberangsangkan.
namun begitu saya tidak mahu terlalu serius memikirkan perkara ini memandangkan Aqil yang baru darjah dua. tetapi tidak pula saya ingin membiarkan dia terus leka dan lalai.
Aqil ni agak bijak dan cepat "catch up" dengan apa yang dipelajari. tetapi dia seorang yang kurang fokus dan tidak begitu tekun.
terpaksalah saya bersabar dengan kerenah Aqil yang manja dan kuat mengamuk andai disuruh secara berlebihan.
saya bukanlah seorang yang penyabar. tetapi terpaksa bersabar dengan sikap Aqil.
setiap malam saya akan mengadap Aqil untuk memastikan dia menyiapkan kerja rumah yang berlambak itu.
harap2 keputusan peperiksaan akhir tahun ini dapat la melonjakkan Aqil ke kelas yang lebih baik sesuai dengan taraf SBT sekolah tersebut.
                                           Mama dan Aqil ( tak sama muka kan?)

No comments:

Post a Comment